مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت:بهسازی تأسیسات برق خراسان جنوبی نیازمند ۷ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛شرکا مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه خاموشی‌ها در استان به نسبت کشور کمتر است،گفت:یکی از مشکلات فرسودگی تیرهای برق است که نیازمند ۷ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود:وزارت نیرو سال‌ها است ابتکار دارد تا با تعامل صنعت آب و برق خدمات همسو را مطرح و ارائه دهد و این پیشنهاد مجموعه شرکت‌‌های خراسان جنوبی بوده که به تدریج به کل کشور نشر یافته است.

شرکا گفت:خراسان جنوبی 460کیلومتر مرز دارد و شبکه مرزی استان 560 کیلومتر است و از حساسیت زیادی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی افزود:از سال 79 آغاز به کار شرکت توزیع برق استان استارت خورد و از سال 80 نیز با مرکزیت بیرجند و شهرستان‌ها آغاز به کار داشته اما از سال 83 به شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تغییر نام یافته است و ارتباط با شبکه سراسری برق کشور از طریق 4 خط 400 کیلو وات،اتصال به شبکه برق ترکمنستان و اتصال به هرات افغانستان است. 

وی با بیان اینکه مشترکان خانگی استان 358 هزار و 904 مشترک، مشترکین کشاورزی 4 هزار و 935 و مشترک روستایی نیز یک هزار و 617 مشترک است،اظهار کرد:طول شبکه متوسط به ازای هر مشترک در کشور 12.1 و در استان خراسان جنوبی 35 متر است همچنین تعداد مشترک در هر کیلومتر مربع از مساحت استان 2.38 و کشور 21 متر است. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت:سرانه هر مشترک در سال خراسان جنوبی در سال گذشته 4 هزار و 324 و در کشور 7 هزار و 341 کیلووات ساعت است، متوسط مصرف مشترکین خانگی استان نیز یک هزار و 437 و در کشور سه هزار و 13 است.

شرکا بیان کرد:درصد جمعیت روستایی بالای 20 خانوار 100 درصد است و درصد چاه‌های کشاورزی برق دار استان 96.6 درصد و تعداد مشترکان 358 هزار مشترک و پیک باز 271 است. 

وی اظهار کرد:سرانه خاموشی مشترکین خراسان جنوبی در سال گذشته یک هفتم متوسط کشوری است و خاموشی‌های امسال با توجه به مدیریت کاری که انجام شده و همکاری‌هایی که داشتیم خاموشی کمتری نسبت به دیگر استان‌ها داریم. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی عنوان کرد: شاخص بسیار مهم که مطرح است پرت انرژی است و تلفات شبکه‌های توزیع استان 7.22 درصد و در کشور 10.65 است.

شرکا گفت:در 56 نقطه نیروگاه خورشیدی به قدرت 220 کیلو ولت در استان ایجاد شده و خرید تضمینی برق به نرخ هر کیلو وات ساعت 800 تومان و برای نیروگاه‌های کمتر از 20 کیلو وات 700 تومان و 144 مشترک نیروی خورشیدی به ظرفیت 1009 کیلو ولت اجرا و بهره‌برداری شده است. 

وی افزود: 14 روستا از طریق پنل خورشیدی برق دار شده و در زمینه تیرهای فرسوده مشکل وجود دارد و به دلیل خاکی که وجود دارد موجب فرسودگی تیرهای برق می‌شود که نیاز به هزینه زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت:6 هزار تیر برق فرسوده در استان داریم که نیازمند 7 میلیارد تومان اعتبار است و در فصل انرژی در اعتبارات فقط روستاها دیده شده در حالی که اکثر تیرهای فرسوده در شهر است. 

انتهای پیام/غ

فرسودگی تیرهای برق نیازمند ۷ میلیارد تومان اعتبار 

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.